Home Bijeenkomst Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

Bijeenkomst Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

KBS Advocaten organiseert op 10 december 2015 een bijeenkomst over de Wkkgz, waarin wordt in gegaan op de toekomstige veranderingen voor zorgaanbieders.

Op 6 oktober 2015 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorgsector (Wkkgz) aangenomen door de Eerste Kamer. Met de wet streeft de overheid naar onafhankelijke en transparante klachtenbehandeling. De wet introduceert nieuwe verplichtingen en waarborgen, zoals de verplichte klachtenfunctionaris en aansluiting bij een externe geschillencommissie. Daarnaast kent de wet een breder toepassingsbereik dan de huidige Wkcz en Wkz. De wet is van toepassing op reguliere zorg als huisartsenzorg, fysiotherapie ziekenhuiszorg en ouderenzorg, maar ook op cosmetische behandelingen en alternatieve zorg.  De verwachting is dat de Wkkgz op 1 januari 2016 in werking zal treden.

Tijdens de bijeenkomst zal worden in gegaan op de belangrijkste gevolgen van de inwerkingtreding van de Wkkgz voor u als zorgaanbieder. Daarnaast bieden wij u graag de gelegenheid om uw vragen over de Wkkgz aan ons voor te leggen.

Aanmelden en uw vragen voorleggen kan per e-mail (workshops@kbsadvocaten.nl) of via de website (contact) U kunt zich ook telefonisch aanmelden via ons algemene nummer: 030 – 21 22 800.

Programma

16:00 – 16:30      Ontvangst

16:30 – 17: 45     – De Wkkgz in vogelvlucht

                            – Rechten van de cliënt

                            – De verplichte klachtenfunctionaris

                            – De rol van de geschillencommissie

17:45 – 19:00      Borrel

Nieuwsbrief

Altijd up to date?

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Schrijf je in!

Scroll naar boven